fbpx
Wikipedia

Xinhua News Agency

"Xinhua" redirects here. For other uses, see Xinhua (disambiguation).

Xinhua News Agency (English pronunciation:) or New China News Agency is the official state-run press agency of the People's Republic of China. Xinhua is the biggest and most influential media organization in China, as well as the largest news agency in the world in terms of worldwide correspondents. Xinhua is a ministry-level institution subordinate to the State Council and is the highest ranking state media organ in the country alongside the People's Daily. He Ping, President of Xinhua, is a member of the Central Committee of the Chinese Communist Party.

Xinhua News Agency
Native name
新华通讯社
FormerlyRed China News Agency (1931–1937)
TypeNews agency
Industry
FoundedNovember 1931; 90 years ago (1931-11)
FounderChinese Communist Party
Headquarters,
Area served
Worldwide
Key people
He Ping (President & Editor-in-chief)
Liu Zhengrong (Party Secretary)
OwnerPeople's Republic of China (state-owned institution)
ParentState Council of the People's Republic of China
SubsidiariesReference News
Xinhuanet.com
CNC World
Websitewww.news.cn/english(in English)
Xinhua News Agency
Simplified Chinese新华通讯社
Traditional Chinese新華通訊社
Literal meaningNew China News Agency
Transcriptions
Standard Mandarin
Hanyu PinyinXīnhuá Tōngxùnshè
ɕínxwǎ
Abbreviated name
Simplified Chinese新华社
Traditional Chinese新華社
Literal meaningNew China Agency
Transcriptions
Standard Mandarin
Hanyu PinyinXīnhuá Shè

Xinhua operates more than 170 foreign bureaus worldwide and maintains 31 bureaus in China, one for each province, autonomous region and directly administered municipality, plus a military bureau. Xinhua is a major channel for the distribution of news related to the Chinese Communist Party (CCP) and Chinese central government and its headquarters in Beijing are strategically located close to the central government's headquarters at Zhongnanhai.

Xinhua is a publisher as well as a news agency. It owns more than 20 newspapers and a dozen magazines and publishes in several languages, besides Chinese, including English, French, German, Spanish, Portuguese, Russian, Arabic, Japanese and Korean.[citation needed] Scholars[who?] have said that Xinhua tailors its pro-CCP message to the nuances of each audience.

The news agency has faced criticism for spreading propaganda and criticizing people, groups, or movements critical of the CCP.

Contents

Building of Red China News Agency in 1937

The predecessor to Xinhua was the Red China News Agency (紅色中華通訊社; Hóngsè Zhōnghuá Tōngxùnshè), founded in November 1931 as the Chinese Soviet Zone of Ruijin, Jiangxi province. It mostly republished news from its rival Central News Agency (CNA) for party and army officials. The agency got its name of Xinhua in November 1935, at the end of the Long March, in which the Chinese Red Army retreated from Jiangxi to Shaanxi. By the outbreak of the Second Sino-Japanese War in 1937, Xinhua's Reference News translated CNA news from the Kuomintang, and also international news from agencies like TASS and Havas. Xinhua first started using letterpress printing in 1940.

During the Pacific War the agency developed overseas broadcasting capabilities and established its first overseas branches. It began broadcasting to foreign countries in English from 1944. In 1949, Xinhua followed a subscription model instead of its previous limited distribution model. In the direct aftermath of the Chinese Civil War, the agency represented the People's Republic of China in countries and territories with which it had no diplomatic representation, such as British Hong Kong. In 1956, Xinhua began reporting on anti-Marxist and other opinions critical of the party. In 1957, Xinhua switched from a journal format to a newspaper format.

The agency was described by media scholars as the "eyes and tongue" of the Party, observing what is important for the masses and passing on the information. A former Xinhua director, Zheng Tao, noted that the agency was a bridge between the Party, the government and the people, communicating both the demands of the people and the policies of the Party. People's Daily, for example, uses Xinhua material for about a quarter of its stories.[citation needed]

In 2018, the United States Department of Justice directed Xinhua's U.S. branch to register as a foreign agent under the Foreign Agents Registration Act. In 2020, the United States Department of State designated Xinhua and other state-owned media outlets a foreign mission. Xinhua registered in the US as a foreign agent in May 2021.

Xinhua delivers its news across the world in eight languages: Chinese, English, Spanish, French, Russian, Portuguese, Arabic, and Japanese, as well as news pictures and other kinds of news. It has made contracts to exchange news and news pictures with more than eighty foreign news agencies or political news departments. Xinhua is also responsible for handling, and in some cases, censoring reports from foreign media destined for release in China. By 2010, the agency had begun converging its news and electronic media coverage and increasing its English coverage through its wire service. The same year, Xinhua acquired commercial real estate on New York's Times Square and started an English-language satellite news network. Xinhua has paid other media outlets such as The Washington Post, The New York Times, and The Wall Street Journal to carry its inserts, branded as "China Watch" or "China Focus".

Internal media

The Chinese media's internal publication system, in which certain journals are published exclusively for government and party officials, provides information and analysis which are not generally available to the public. The State values these internal reports because they contain much of China's most sensitive, controversial, and high-quality investigative journalism.

Xinhua produces reports for the "internal" journals. Informed observers note that journalists generally like to write for the internal publications because they can write less polemical and more comprehensive stories without making the omissions of unwelcome details commonly made in the media directed to the general public. The internal reports, written from a large number of countries, typically consist of in-depth analyses of international situations and domestic attitudes towards regional issues and perceptions of China.

The Chinese government's internal media publication system follows a strict hierarchical pattern designed to facilitate party control. A publication called Reference News—which includes translated articles from abroad as well as news and commentary by Xinhua reporters—is delivered by Xinhua personnel, rather than by the national mail system, to officials at the working level and above. A three-to-ten-page report called Internal Reference (Neibu Cankao) is distributed to officials at the ministerial level and higher. One example was the first reports on the SARS outbreak by Xinhua which only government officials were allowed to see. The most classified Xinhua internal reports are issued to the top dozen or so party and government officials.

Bureau in Dar es Salaam, Tanzania.

The Xinhua headquarters is located in Beijing, strategically located in close proximity to Zhongnanhai, which houses the headquarters of the CCP, the General Secretary, and the State Council. The Xinhua News Agency established its first overseas affiliate in 1947 in London, with Samuel Chinque as publisher. Now it distributes its news in Asia, Middle East, Latin America, Africa through more than 150 affiliates, with regional headquarters in Hong Kong, Moscow, Cairo, Brussels, New York City, Mexico City and Nairobi, plus a United Nations bureau.[citation needed]

Hong Kong

Xinhua's branch in Hong Kong was not just a press office, but served as the de facto embassy of the PRC in the territory when it was under British administration. It was named a news agency under the special historic conditions before the territory's sovereignty was transferred from Britain to China, because the People's Republic did not recognise British sovereignty over the colony, and could not set up a consulate on what it considered to be its soil.

Despite its unofficial status, the directors of the Xinhua Hong Kong Branch included high-ranking former diplomats such as Zhou Nan, former Ambassador to the United Nations and Vice-Minister of Foreign Affairs, who later negotiated the Sino-British Joint Declaration on the future of Hong Kong. His predecessor, Xu Jiatun, was also vice-chairman of the Hong Kong Basic Law Drafting Committee, before fleeing to the United States in response to the military crackdown on the 1989 Tiananmen Square protests, where he went into exile.

It was authorized by the special administrative region government to continue to represent the central government after 1997, and it was renamed "The Liaison Office of the Central People's Government in the Hong Kong SAR" on January 18, 2000, retaining branch chief Jiang Enzhu as inaugural director. The State Council appointed Gao Siren (高祀仁) as the director in August 2002. After the Liaison Office was established, Xinhua Agency was reconstituted as a bona fide press office.[citation needed]

Cairo

Xinhua opened its Middle East Regional Bureau in Cairo, Egypt in 1985. In November 2005, Xinhua News Agency opened a new office building alongside the Nile River in Cairo's Maadi district.

Vientiane

Xinhua opened a bureau in Vientiane, Laos, in 2010.[citation needed]

Overview

Political bias, censorship, and disinformation

In 2005, Reporters Sans Frontieres called Xinhua "The World's Biggest Propaganda Machine", pointing out that Xinhua's president held the rank of a minister in the government. The report stated that the news agency was "at the heart of censorship and disinformation put in place" by the government.

In a 2007 interview with The Times of India, then Xinhua president Tian Congming affirmed the problem of "historical setbacks and popular perceptions".[clarification needed] Newsweek criticized Xinhua as "being best known for its blind spots" regarding controversial news in China, although the article acknowledges that "Xinhua's spin diminishes when the news doesn't involve China".

During the 2002–2004 SARS outbreak, Xinhua was slow to release reports of the incident to the public. However, its reporting in the aftermath of the 2008 Sichuan earthquake was seen as more transparent and credible as Xinhua journalists operated more freely. After the Beijing Television Cultural Center fire, China announced the investment of 20 billion yuan to Xinhua.[citation needed] The vice president of the CCP's China International Publishing Group commented on this, saying that quantity of media exposure would not necessarily help perceptions of China. Rather, he said, media should focus on emphasizing Chinese culture "to convey the message that China is a friend, not an enemy".

Xinhua has criticized perceived foreign media bias and inaccurate reporting, citing an incident during the 2008 Tibetan unrest when media outlets used scenes of Nepalese police arresting Tibetan protesters as evidence of Chinese state brutality with commentary from CNN's Jack Cafferty calling the Chinese "goons and thugs". CNN later apologized for the comments, but Richard Spencer of The Sunday Telegraph defended what he conceded was "biased" media coverage of the riots, blaming Chinese authorities for not allowing foreign media access to Tibet during the conflict.

Historical events

1968 industrial espionage allegations

During the May 68 events in France, Xinhua and PRC embassy press office staff were accused[by whom?] of exploiting civil unrest to undertake industrial espionage at French factories.

1989 student movement

Xinhua staff struggled to find the "right line" to use in covering the 1989 Tiananmen Square protests. Although more cautious than People's Daily in its treatment of sensitive topics during that period – such as how to commemorate reformist Communist Party leader Hu Yaobang's April 1989 death and then ongoing demonstrations in Beijing and elsewhere – Xinhua gave some favorable coverage to demonstrators and intellectuals supportive of the movement. Conflict between journalists and top editors over the censorship of stories about the Tiananmen Square crackdown lasted for several days after the military's dispersal of demonstrators on June 4, with some journalists going on strike and demonstrating inside the agency's Beijing headquarters. Government oversight of the media increased after the protests – top editors at the agency's bureaux in Hong Kong and Macau were replaced with appointees who were pro-Beijing.

2011 Bob Dechert emails

In 2011, CBC reported on leaked "flirtatious" emails sent by Canada's Conservative MP and parliamentary secretary to the minister of justice Bob Dechert to married Xinhua Toronto correspondent Shi Rong, which prompted both sexual harassment and security breach allegations from opposition members. Dechert apologized, while the Chinese embassy in Ottawa responded to the matter by saying that it is "in no position to comment on domestic disputes and privacy of those involved."

2012 Mark Bourrie resignation and espionage allegations

In 2012, Xinhua's Ottawa correspondent Mark Bourrie resigned after Ottawa bureau chief Zhang Dacheng allegedly requested him to report on the Dalai Lama for Xinhua's internal media, which Bourrie felt amounted to gathering intelligence for China. Zhang denied the allegation, telling the Canadian Press that Xinhua's policy is to "cover public events by public means" and his bureau's job is to cover news events and file the stories to Xinhua's editing rooms, who would then decide which stories would be published. Bourrie, who had a press pass providing him access to the Parliament of Canada, had previously tried to consult the Canadian Security Intelligence Service (CSIS) in 2009 on the matter of writing for Xinhua, but was ignored by CSIS.

2014 Song Bin suicide

On 7 pm, April 28, 2014, vice-president and chief editor of Xinhua's Anhui provincial branch Song Bin was found dead in the newsroom in an apparent suicide. The author for some award-winning reports on social and economic issues, the senior editor had been battling depression before ending his own life.

2017 Doklam standoff

During the 2017 China–India border standoff, Xinhua's English-language new media program The Spark released a satirical video named the "Seven Sins of India" on August 16, 2017, in which presenter Di'er Wang spoke of Indians having "thick skin" and "pretending to sleep" on the matter of the border dispute. Wang stated that India was physically threatening Bhutan, and compared India to a "robber who breaks into a house and does not leave". An actor in the video portraying "India" with a turban, beard and accent sparked allegations of racism and anti-Indian sentiment. The video was criticised on Twitter and by Indian and Western media.

2018 Devumi allegations

In January 2018, The New York Times published an investigative report on social media promotions, alleging that the US-based company Devumi was providing "Twitter followers and retweets to celebrities, businesses and anyone who wants to appear more popular or exert influence online." The article alleged an unnamed Xinhua editor bought "hundreds of thousands of followers and retweets on Twitter".

2019 Hong Kong protests

In 2019, Xinhua was criticized for perceived bias in its portrayal of the 2019–20 Hong Kong protests as violent and illegitimate, which led Twitter to ban it and other state-sponsored media outlets from ad purchases.

Cooperation with Associated Press

In November 2018, Xinhua News Agency and the Associated Press (AP) of the United States signed an memorandum of understanding to expand cooperation. Some lawmakers in the US congress asked the AP to release the text of its memorandum of understanding with Xinhua. In response, AP spokeswoman Lauren Easton told the Washington Post that AP's agreement with Xinhua is to allow it to operate inside China and has no bearing on AP's independence. Xinhua has no access to AP's sensitive information and no influence over AP's editorial decisions.

COVID-19

In 2020, Xinhua was one of several Chinese state media agencies reported to have been disseminating propaganda, targeted advertisements and social media posts, and news that showed the Chinese government in a better light.

  1. J. C. Wells: Longman Pronunciation Dictionary, 3rd ed., for both British and American English
  2. International Media and Newspapers (October 30, 2017). "Top 200 News Agencies Worldwide". Archived from the original on November 9, 2017. RetrievedOctober 30, 2017.
  3. "List of members of the 19th CPC Central Committee – Xinhua | English.news.cn". Archived from the original on December 18, 2017. RetrievedApril 7, 2020.
  4. Brazys, Samuel; Dukalskis, Alexander (October 2020). "China's Message Machine". Journal of Democracy. 31 (4): 59–73. doi:10.1353/jod.2020.0055. S2CID 226761150.
  5. Dukalskis, Alexander (2021). Making the World Safe for Dictatorship. Oxford University Press. ISBN 978-0-19-752013-0.
  6. Molter, Vanessa; DiResta, Renee (June 8, 2020). "Pandemics & propaganda: how Chinese state media creates and propagates CCP coronavirus narratives". Harvard Kennedy School Misinformation Review. 1 (3). doi:10.37016/mr-2020-025.
  7. Doffman, Zak (August 19, 2019). "China Pays Twitter To Promote Propaganda Attacks On Hong Kong Protesters". Forbes. Archived from the original on August 21, 2019. RetrievedAugust 21, 2019.
  8. Kan, Michael (August 19, 2019). "Twitter Bans State-Sponsored Media Ads Over Hong Kong Propaganda". PC Magazine. Archived from the original on August 21, 2019. RetrievedAugust 21, 2019.
  9. Xia, Liang (2019). A Discourse Analysis of News Translation in China. Routledge. pp. 26–27.
  10. Pares, Susan. (2005). A political and economic dictionary of East Asia. Routledge. ISBN 978-1-85743-258-9
  11. Malek, Abbas & Kavoori, Ananadam. (1999). The global dynamics of news: studies in international news coverage and news agenda. p. 346. Greenwood Publishing Group. ISBN 978-1-56750-462-0.
  12. Markham, James. (1967) Voices of the Red Giants. Ames, IA: Iowa State University Press.
  13. "Justice Department Has Ordered Key Chinese State Media Firms to Register as Foreign Agents". The Wall Street Journal. September 18, 2018. Archived from the original on April 18, 2019. RetrievedSeptember 21, 2018.
  14. Brunnstrom, David (November 15, 2017). "U.S. Congress urged to require Chinese journalists to register as agents". Reuters. Archived from the original on September 1, 2018. RetrievedSeptember 1, 2018.
  15. Yik-tung, Ng; Siu-fung, Lau (September 19, 2018). "U.S. Orders Chinese State News Outlets to Register as Foreign Agents". Radio Free Asia. Archived from the original on April 7, 2020. RetrievedApril 6, 2020.
  16. Tandon, Shaun (April 8, 2020). "US tightens rules on Chinese state media". Hong Kong Free Press. Agence France-Presse. RetrievedApril 9, 2020.
  17. Lee, Matthew (February 18, 2020). "US designates 5 Chinese media outlets as foreign missions". Associated Press. Archived from the original on April 7, 2020. RetrievedApril 6, 2020.
  18. Markay, Lachlan (May 11, 2021). "China increases spending 500% to influence America". Axios. RetrievedMay 12, 2021.
  19. Charles Glasser. (2009). International Libel and Privacy Handbook: A Global Reference for Journalists, Publishers, Webmasters, and Lawyers. Bloomberg Press. ISBN 978-1-57660-324-6
  20. Troianovski, Anton (June 30, 2010). "China Agency Nears Times Square". The Wall Street Journal. Archived from the original on October 10, 2017. RetrievedAugust 8, 2017.
  21. Dotson, John (April 12, 2021). "Xinhua Infiltrates Western Electronic Media, Part One: Online "Advertorial" Content". China Brief. Jamestown Foundation. RetrievedApril 18, 2021.
  22. Mattis, Peter (August 18, 2015). "A Guide to Chinese Intelligence Operations". War on the Rocks. RetrievedOctober 27, 2020.
  23. Lampton, David (2001). The Making of Chinese Foreign and Security Policy in the Era of Reform, 1978–2000: 1978–2000. Stanford University Press. ISBN 978-0-8047-4056-2
  24. The Economist, "Chinese whispers: Not believing what they read in the papers, China's leaders commission their own Archived October 12, 2010, at the Wayback Machine", June 19, 2010, p. 43.
  25. 解密中国特色的“内参”:直抵政治局 能量巨大 Archived January 28, 2018, at the Wayback Machine. Sohu.
  26. Hong, Junhao (2011). "From the World's Largest Propaganda Machine to a Multipurposed Global News Agency: Factors in and Implications of Xinhua's Transformation Since 1978". Political Communication. 28 (3): 377–393. doi:10.1080/10584609.2011.572487. S2CID 143208781.
  27. The Long History of United Front Activity in Hong Kong Archived January 29, 2016, at the Wayback Machine, Hong Kong Journal, Cindy Yik-yi Chu, July 2011
  28. 'Poet diplomat' Zhou Nan takes aim at Occupy Central Archived October 22, 2015, at the Wayback Machine, South China Morning Post, June 16, 2014
  29. Faligot, Roger (May 2019). Chinese Spies: From Chairman Mao to Xi Jinping. Oxford University Press. pp. 192, 276. ISBN 978-1-78738-096-7. OCLC 1099591263.
  30. China's ex-proxy in Hong Kong fired for 'betrayal' Archived May 10, 2017, at the Wayback Machine, United Press International, February 22, 1991
  31. "Jiang Enzhu on Renaming Xinhua Hong Kong Branch". People's Daily Online. Beijing: Central Committee of the Communist Party of China. January 17, 2000. Archived from the original on October 10, 2017. RetrievedMay 15, 2017.
  32. New office building of Xinhua Middle East regional bureau opens in Cairo Archived November 20, 2008, at the Wayback Machine 2005/11/26
  33. "Xinhua: the world's biggest propaganda agency". Reporters Without Borders. September 30, 2005. RetrievedJune 15, 2020.
  34. "Xinhua, China's news agency and 'propaganda tool'". Hindustan Times. July 25, 2016. Archived from the original on August 17, 2017. RetrievedAugust 17, 2017.
  35. Q&A: 'Our credibility is doubted to a certain degree' Archived October 23, 2012, at the Wayback Machine, Times of India, September 28, 2007.
  36. Fish, Isaac Stone; Dokoupil, Tony (September 3, 2010). "Is China's Xinhua the Future of Journalism?". Newsweek. Archived from the original on September 4, 2010. RetrievedSeptember 5, 2010.
  37. Quake coverage 'testing China's media credibility' Archived June 4, 2009, at the Wayback Machine, Radio Australia, May 16, 2008
  38. Quake Moves Xinhua Past Propaganda Archived November 22, 2008, at the Wayback Machine, Newser, May 13, 2008
  39. China to spend billions to boost media credibility Archived June 3, 2009, at the Wayback Machine, Radio86, March 10, 2009
  40. Commentary: Biased Media Reports Reveal Credibility Crisis Archived October 18, 2012, at the Wayback Machine, Xinhua, March 26, 2008
  41. Barboza, David (May 16, 2008). "China: CNN Apologizes Over Tibet Comments". The New York Times. Archived from the original on July 23, 2016. RetrievedFebruary 23, 2017.
  42. Spencer, Richard (March 28, 2008). "Bias over Tibet cuts both ways". The Sunday Telegraph. London, England. Archived from the original on September 16, 2011. RetrievedSeptember 5, 2010.
  43. Li, Jinquan & Lee, Chin-Chuan. (2000). Power, Money, and Media: Communication Patterns and Bureaucratic Control in Cultural China. p. 298. Northwestern University Press. ISBN 978-0-8101-1787-7
  44. Kemp, Brian. "Xinhua under the microscope: The Dechert case". CBC News. Archived from the original on May 3, 2020.
  45. Carlson, Kathryn Blaze (August 22, 2012). "China's state-run news agency being used to monitor critics in Canada: reporter". National Post. Archived from the original on February 16, 2013. RetrievedFebruary 14, 2018.
  46. "Reporter says Chinese news agency asked him to spy". Canadian Broadcasting Corporation. The Canadian Press. August 22, 2012. Archived from the original on August 23, 2012. RetrievedAugust 22, 2012.
  47. Green, Justin (August 24, 2012). "Journalist, Or Spy? Xinhua Doesn't Distinguish". The Daily Beast. RetrievedOctober 27, 2020.
  48. Blanchfield, Mike. "Mark Bourrie: Xinhua, Chinese News Agency, Tried To Get Me To Spy". HuffPost. Archived from the original on February 9, 2018. RetrievedFebruary 14, 2018.
  49. Bourrie, Mark. "THE EX FILES: Journalist Mark Bourrie's behind-the-scenes account of his two years in the employ of Xinhua". Ottawa Magazine. Archived from the original on September 24, 2015. RetrievedFebruary 14, 2018.
  50. Wu, Nan. "Xinhua editor found dead inside newsroom in apparent suicide". South China Morning Post. Archived from the original on February 15, 2018. RetrievedFebruary 14, 2018.
  51. "7 Sins of India: China's bizarre video attack over border dispute". NewsComAu. Archived from the original on September 6, 2017. RetrievedAugust 17, 2017.
  52. "Chinese media mocks India with racist video on Doklam standoff". Archived from the original on September 10, 2017. RetrievedAugust 17, 2017.
  53. Linder, Alex (August 17, 2017). "WATCH: Xinhua attacks India with racist propaganda video on Doklam border dispute". Shanghaiist. Archived from the original on August 20, 2017. RetrievedAugust 17, 2017.
  54. Chandran, Nyshka (August 17, 2017). "Chinese media Xinhua mocks Indians and PM Narendra Modi's policies in racist video". Archived from the original on August 17, 2017. RetrievedAugust 17, 2017.
  55. Chandran, Nyshka (August 17, 2017). "Chinese media Xinhua mocks Indians and PM Narendra Modi's policies in racist video". CNBC. Archived from the original on August 17, 2017. RetrievedSeptember 6, 2017.
  56. "The Follower Factory". The New York Times. January 27, 2018. Archived from the original on January 28, 2018. RetrievedJanuary 28, 2018.
  57. Lakshmanan, Ravie (August 19, 2019). "China is paying Twitter to publish propaganda against Hong Kong protesters". The Next Web. Archived from the original on August 20, 2019. RetrievedAugust 21, 2019.
  58. Rogin, Josh (December 24, 2018). "Congress demands answers on AP's relationship with Chinese state media". The Washington Post. Archived from the original on December 26, 2018. RetrievedDecember 27, 2018.
  59. Kao, Jeff; Li, Mia Shuang (March 26, 2020). "How China Built a Twitter Propaganda Machine Then Let It Loose on Coronavirus". ProPublica. Archived from the original on March 30, 2020. RetrievedMarch 31, 2020.
  60. Dodds, Laurence (April 5, 2020). "China floods Facebook with undeclared coronavirus propaganda ads blaming Trump". The Telegraph. ISSN 0307-1235. Archived from the original on April 6, 2020. RetrievedApril 7, 2020.
  61. Zhong, Raymond; Krolik, Aaron; Mozur, Paul; Bergman, Ronen; Wong, Edward (June 8, 2020). "Behind China's Twitter Campaign, a Murky Supporting Chorus". The New York Times. ISSN 0362-4331. RetrievedJune 9, 2020.
Wikimedia Commons has media related toXinhua News Agency.

Xinhua News Agency
Xinhua News Agency Language Watch Edit 160 160 Redirected from Xinhua News Xinhua redirects here For other uses see Xinhua disambiguation Xinhua News Agency English pronunciation ˌ ʃ ɪ n ˈ hw ɑː 1 or New China News Agency is the official state run press agency of the People s Republic of China Xinhua is the biggest and most influential media organization in China as well as the largest news agency in the world in terms of worldwide correspondents 2 Xinhua is a ministry level institution subordinate to the State Council and is the highest ranking state media organ in the country alongside the People s Daily He Ping President of Xinhua is a member of the Central Committee of the Chinese Communist Party 3 Xinhua News AgencyNative name新华通讯社FormerlyRed China News Agency 1931 1937 TypeNews agencyIndustryBroadcast radio and television onlineFoundedNovember 1931 90 years ago 1931 11 FounderChinese Communist PartyHeadquartersBeijing People s Republic of ChinaArea servedWorldwideKey peopleHe Ping President amp Editor in chief Liu Zhengrong Party Secretary OwnerPeople s Republic of China state owned institution ParentState Council of the People s Republic of ChinaSubsidiariesReference News Xinhuanet com CNC WorldWebsitewww wbr news wbr cn wbr english in English Xinhua News AgencySimplified Chinese新华通讯社Traditional Chinese新華通訊社Literal meaningNew China News AgencyTranscriptionsStandard MandarinHanyu PinyinXinhua TōngxunsheIPAɕinxwǎAbbreviated nameSimplified Chinese新华社Traditional Chinese新華社Literal meaningNew China AgencyTranscriptionsStandard MandarinHanyu PinyinXinhua SheXinhua head office in Beijing 39 53 55 55 N 116 21 54 83 E 39 8987639 N 116 3652306 E 39 8987639 116 3652306 Coordinates 39 53 55 55 N 116 21 54 83 E 39 8987639 N 116 3652306 E 39 8987639 116 3652306 Xinhua operates more than 170 foreign bureaus worldwide and maintains 31 bureaus in China one for each province autonomous region and directly administered municipality plus a military bureau Xinhua is a major channel for the distribution of news related to the Chinese Communist Party CCP and Chinese central government and its headquarters in Beijing are strategically located close to the central government s headquarters at Zhongnanhai Xinhua is a publisher as well as a news agency It owns more than 20 newspapers and a dozen magazines and publishes in several languages besides Chinese including English French German Spanish Portuguese Russian Arabic Japanese and Korean citation needed Scholars who have said that Xinhua tailors its pro CCP message to the nuances of each audience 4 The news agency has faced criticism for spreading propaganda and criticizing people groups or movements critical of the CCP 5 6 7 8 Contents 1 History 2 Reach 2 1 Internal media 3 Headquarters and regional sectors 3 1 Hong Kong 3 2 Cairo 3 3 Vientiane 4 Criticisms and controversies 4 1 Overview 4 1 1 Political bias censorship and disinformation 4 2 Historical events 4 2 1 1968 industrial espionage allegations 4 2 2 1989 student movement 4 2 3 2011 Bob Dechert emails 4 2 4 2012 Mark Bourrie resignation and espionage allegations 4 2 5 2014 Song Bin suicide 4 2 6 2017 Doklam standoff 4 2 7 2018 Devumi allegations 4 2 8 2019 Hong Kong protests 4 2 9 Cooperation with Associated Press 4 2 10 COVID 19 5 See also 6 References 7 External linksHistory Edit Building of Red China News Agency in 1937 The predecessor to Xinhua was the Red China News Agency 紅色中華通訊社 Hongse Zhōnghua Tōngxunshe founded in November 1931 as the Chinese Soviet Zone of Ruijin Jiangxi province It mostly republished news from its rival Central News Agency CNA for party and army officials The agency got its name of Xinhua in November 1935 at the end of the Long March in which the Chinese Red Army retreated from Jiangxi to Shaanxi By the outbreak of the Second Sino Japanese War in 1937 Xinhua s Reference News translated CNA news from the Kuomintang and also international news from agencies like TASS and Havas Xinhua first started using letterpress printing in 1940 9 During the Pacific War the agency developed overseas broadcasting capabilities and established its first overseas branches 10 It began broadcasting to foreign countries in English from 1944 In 1949 Xinhua followed a subscription model instead of its previous limited distribution model 9 In the direct aftermath of the Chinese Civil War the agency represented the People s Republic of China in countries and territories with which it had no diplomatic representation such as British Hong Kong 10 In 1956 Xinhua began reporting on anti Marxist and other opinions critical of the party In 1957 Xinhua switched from a journal format to a newspaper format 9 The agency was described by media scholars as the eyes and tongue of the Party observing what is important for the masses and passing on the information 11 A former Xinhua director Zheng Tao noted that the agency was a bridge between the Party the government and the people communicating both the demands of the people and the policies of the Party 12 People s Daily for example uses Xinhua material for about a quarter of its stories citation needed In 2018 the United States Department of Justice directed Xinhua s U S branch to register as a foreign agent under the Foreign Agents Registration Act 13 14 15 In 2020 the United States Department of State designated Xinhua and other state owned media outlets a foreign mission 16 17 Xinhua registered in the US as a foreign agent in May 2021 18 Reach EditXinhua delivers its news across the world in eight languages Chinese English Spanish French Russian Portuguese Arabic and Japanese as well as news pictures and other kinds of news It has made contracts to exchange news and news pictures with more than eighty foreign news agencies or political news departments Xinhua is also responsible for handling and in some cases censoring reports from foreign media destined for release in China 19 By 2010 the agency had begun converging its news and electronic media coverage and increasing its English coverage through its wire service The same year Xinhua acquired commercial real estate on New York s Times Square and started an English language satellite news network 20 Xinhua has paid other media outlets such as The Washington Post The New York Times and The Wall Street Journal to carry its inserts branded as China Watch or China Focus 21 Internal media Edit Main article Internal media of China The Chinese media s internal publication system in which certain journals are published exclusively for government and party officials provides information and analysis which are not generally available to the public The State values these internal reports because they contain much of China s most sensitive controversial and high quality investigative journalism 22 Xinhua produces reports for the internal journals Informed observers note that journalists generally like to write for the internal publications because they can write less polemical and more comprehensive stories without making the omissions of unwelcome details commonly made in the media directed to the general public The internal reports written from a large number of countries typically consist of in depth analyses of international situations and domestic attitudes towards regional issues and perceptions of China 23 The Chinese government s internal media publication system follows a strict hierarchical pattern designed to facilitate party control A publication called Reference News which includes translated articles from abroad as well as news and commentary by Xinhua reporters is delivered by Xinhua personnel rather than by the national mail system to officials at the working level and above A three to ten page report called Internal Reference Neibu Cankao is distributed to officials at the ministerial level and higher One example was the first reports on the SARS outbreak by Xinhua which only government officials were allowed to see 24 The most classified Xinhua internal reports are issued to the top dozen or so party and government officials 25 Headquarters and regional sectors Edit Bureau in Dar es Salaam Tanzania The Xinhua headquarters is located in Beijing strategically located in close proximity to Zhongnanhai which houses the headquarters of the CCP the General Secretary and the State Council The Xinhua News Agency established its first overseas affiliate in 1947 in London with Samuel Chinque as publisher Now it distributes its news in Asia Middle East Latin America Africa through more than 150 affiliates 26 with regional headquarters in Hong Kong Moscow Cairo Brussels New York City Mexico City and Nairobi plus a United Nations bureau citation needed Hong Kong Edit Xinhua s branch in Hong Kong was not just a press office but served as the de facto embassy of the PRC in the territory when it was under British administration It was named a news agency under the special historic conditions before the territory s sovereignty was transferred from Britain to China because the People s Republic did not recognise British sovereignty over the colony and could not set up a consulate on what it considered to be its soil 27 Despite its unofficial status the directors of the Xinhua Hong Kong Branch included high ranking former diplomats such as Zhou Nan former Ambassador to the United Nations and Vice Minister of Foreign Affairs who later negotiated the Sino British Joint Declaration on the future of Hong Kong 28 His predecessor Xu Jiatun was also vice chairman of the Hong Kong Basic Law Drafting Committee before fleeing to the United States in response to the military crackdown on the 1989 Tiananmen Square protests where he went into exile 29 30 It was authorized by the special administrative region government to continue to represent the central government after 1997 and it was renamed The Liaison Office of the Central People s Government in the Hong Kong SAR on January 18 2000 retaining branch chief Jiang Enzhu as inaugural director 31 The State Council appointed Gao Siren 高祀仁 as the director in August 2002 After the Liaison Office was established Xinhua Agency was reconstituted as a bona fide press office citation needed Cairo Edit Xinhua opened its Middle East Regional Bureau in Cairo Egypt in 1985 In November 2005 Xinhua News Agency opened a new office building alongside the Nile River in Cairo s Maadi district 32 Vientiane Edit Xinhua opened a bureau in Vientiane Laos in 2010 citation needed Criticisms and controversies EditOverview Edit Political bias censorship and disinformation Edit In 2005 Reporters Sans Frontieres called Xinhua The World s Biggest Propaganda Machine pointing out that Xinhua s president held the rank of a minister in the government The report stated that the news agency was at the heart of censorship and disinformation put in place by the government 33 34 In a 2007 interview with The Times of India then Xinhua president Tian Congming affirmed the problem of historical setbacks and popular perceptions 35 clarification needed Newsweek criticized Xinhua as being best known for its blind spots regarding controversial news in China although the article acknowledges that Xinhua s spin diminishes when the news doesn t involve China 36 During the 2002 2004 SARS outbreak Xinhua was slow to release reports of the incident to the public However its reporting in the aftermath of the 2008 Sichuan earthquake was seen as more transparent and credible as Xinhua journalists operated more freely 37 38 After the Beijing Television Cultural Center fire China announced the investment of 20 billion yuan to Xinhua citation needed The vice president of the CCP s China International Publishing Group commented on this saying that quantity of media exposure would not necessarily help perceptions of China Rather he said media should focus on emphasizing Chinese culture to convey the message that China is a friend not an enemy 39 Xinhua has criticized perceived foreign media bias and inaccurate reporting citing an incident during the 2008 Tibetan unrest when media outlets used scenes of Nepalese police arresting Tibetan protesters as evidence of Chinese state brutality 40 with commentary from CNN s Jack Cafferty calling the Chinese goons and thugs CNN later apologized for the comments 41 but Richard Spencer of The Sunday Telegraph defended what he conceded was biased media coverage of the riots blaming Chinese authorities for not allowing foreign media access to Tibet during the conflict 42 Historical events Edit 1968 industrial espionage allegations Edit During the May 68 events in France Xinhua and PRC embassy press office staff were accused by whom of exploiting civil unrest to undertake industrial espionage at French factories 29 1989 student movement Edit Xinhua staff struggled to find the right line to use in covering the 1989 Tiananmen Square protests Although more cautious than People s Daily in its treatment of sensitive topics during that period such as how to commemorate reformist Communist Party leader Hu Yaobang s April 1989 death and then ongoing demonstrations in Beijing and elsewhere Xinhua gave some favorable coverage to demonstrators and intellectuals supportive of the movement Conflict between journalists and top editors over the censorship of stories about the Tiananmen Square crackdown lasted for several days after the military s dispersal of demonstrators on June 4 with some journalists going on strike and demonstrating inside the agency s Beijing headquarters Government oversight of the media increased after the protests top editors at the agency s bureaux in Hong Kong and Macau were replaced with appointees who were pro Beijing 43 2011 Bob Dechert emails Edit In 2011 CBC reported on leaked flirtatious emails sent by Canada s Conservative MP and parliamentary secretary to the minister of justice Bob Dechert to married Xinhua Toronto correspondent Shi Rong which prompted both sexual harassment and security breach allegations from opposition members Dechert apologized while the Chinese embassy in Ottawa responded to the matter by saying that it is in no position to comment on domestic disputes and privacy of those involved 44 2012 Mark Bourrie resignation and espionage allegations Edit In 2012 Xinhua s Ottawa correspondent Mark Bourrie resigned after Ottawa bureau chief Zhang Dacheng allegedly requested him to report on the Dalai Lama for Xinhua s internal media which Bourrie felt amounted to gathering intelligence for China 45 46 47 Zhang denied the allegation telling the Canadian Press that Xinhua s policy is to cover public events by public means and his bureau s job is to cover news events and file the stories to Xinhua s editing rooms who would then decide which stories would be published 48 Bourrie who had a press pass providing him access to the Parliament of Canada had previously tried to consult the Canadian Security Intelligence Service CSIS in 2009 on the matter of writing for Xinhua but was ignored by CSIS 49 2014 Song Bin suicide Edit On 7 pm April 28 2014 vice president and chief editor of Xinhua s Anhui provincial branch Song Bin was found dead in the newsroom in an apparent suicide The author for some award winning reports on social and economic issues the senior editor had been battling depression before ending his own life 50 2017 Doklam standoff Edit See also Stereotypes of South Asians During the 2017 China India border standoff Xinhua s English language new media program The Spark released a satirical video named the Seven Sins of India on August 16 2017 in which presenter Di er Wang spoke of Indians having thick skin and pretending to sleep on the matter of the border dispute Wang stated that India was physically threatening Bhutan and compared India to a robber who breaks into a house and does not leave An actor in the video portraying India with a turban beard and accent sparked allegations of racism and anti Indian sentiment The video was criticised on Twitter and by Indian and Western media 51 52 53 54 55 2018 Devumi allegations Edit In January 2018 The New York Times published an investigative report on social media promotions alleging that the US based company Devumi was providing Twitter followers and retweets to celebrities businesses and anyone who wants to appear more popular or exert influence online The article alleged an unnamed Xinhua editor bought hundreds of thousands of followers and retweets on Twitter 56 2019 Hong Kong protests Edit In 2019 Xinhua was criticized for perceived bias in its portrayal of the 2019 20 Hong Kong protests as violent and illegitimate which led Twitter to ban it and other state sponsored media outlets from ad purchases 8 7 57 Cooperation with Associated Press Edit In November 2018 Xinhua News Agency and the Associated Press AP of the United States signed an memorandum of understanding to expand cooperation Some lawmakers in the US congress asked the AP to release the text of its memorandum of understanding with Xinhua In response AP spokeswoman Lauren Easton told the Washington Post that AP s agreement with Xinhua is to allow it to operate inside China and has no bearing on AP s independence Xinhua has no access to AP s sensitive information and no influence over AP s editorial decisions 58 COVID 19 Edit Further information COVID 19 misinformation by China In 2020 Xinhua was one of several Chinese state media agencies reported to have been disseminating propaganda targeted advertisements and social media posts and news that showed the Chinese government in a better light 59 6 60 61 See also Edit China portal Journalism portal Central News Agency Taiwan China News Service China Securities Journal China Xinhua News Network Corporation Media of the People s Republic of China Propaganda in ChinaReferences Edit J C Wells Longman Pronunciation Dictionary 3rd ed for both British and American English International Media and Newspapers October 30 2017 Top 200 News Agencies Worldwide Archived from the original on November 9 2017 Retrieved October 30 2017 List of members of the 19th CPC Central Committee Xinhua English news cn Archived from the original on December 18 2017 Retrieved April 7 2020 Brazys Samuel Dukalskis Alexander October 2020 China s Message Machine Journal of Democracy 31 4 59 73 doi 10 1353 jod 2020 0055 S2CID 226761150 Dukalskis Alexander 2021 Making the World Safe for Dictatorship Oxford University Press ISBN 978 0 19 752013 0 a b Molter Vanessa DiResta Renee June 8 2020 Pandemics amp propaganda how Chinese state media creates and propagates CCP coronavirus narratives Harvard Kennedy School Misinformation Review 1 3 doi 10 37016 mr 2020 025 a b Doffman Zak August 19 2019 China Pays Twitter To Promote Propaganda Attacks On Hong Kong Protesters Forbes Archived from the original on August 21 2019 Retrieved August 21 2019 a b Kan Michael August 19 2019 Twitter Bans State Sponsored Media Ads Over Hong Kong Propaganda PC Magazine Archived from the original on August 21 2019 Retrieved August 21 2019 a b c Xia Liang 2019 A Discourse Analysis of News Translation in China Routledge pp 26 27 a b Pares Susan 2005 A political and economic dictionary of East Asia Routledge ISBN 978 1 85743 258 9 Malek Abbas amp Kavoori Ananadam 1999 The global dynamics of news studies in international news coverage and news agenda p 346 Greenwood Publishing Group ISBN 978 1 56750 462 0 Markham James 1967 Voices of the Red Giants Ames IA Iowa State University Press Justice Department Has Ordered Key Chinese State Media Firms to Register as Foreign Agents The Wall Street Journal September 18 2018 Archived from the original on April 18 2019 Retrieved September 21 2018 Brunnstrom David November 15 2017 U S Congress urged to require Chinese journalists to register as agents Reuters Archived from the original on September 1 2018 Retrieved September 1 2018 Yik tung Ng Siu fung Lau September 19 2018 U S Orders Chinese State News Outlets to Register as Foreign Agents Radio Free Asia Archived from the original on April 7 2020 Retrieved April 6 2020 Tandon Shaun April 8 2020 US tightens rules on Chinese state media Hong Kong Free Press Agence France Presse Retrieved April 9 2020 Lee Matthew February 18 2020 US designates 5 Chinese media outlets as foreign missions Associated Press Archived from the original on April 7 2020 Retrieved April 6 2020 Markay Lachlan May 11 2021 China increases spending 500 to influence America Axios Retrieved May 12 2021 Charles Glasser 2009 International Libel and Privacy Handbook A Global Reference for Journalists Publishers Webmasters and Lawyers Bloomberg Press ISBN 978 1 57660 324 6 Troianovski Anton June 30 2010 China Agency Nears Times Square The Wall Street Journal Archived from the original on October 10 2017 Retrieved August 8 2017 Dotson John April 12 2021 Xinhua Infiltrates Western Electronic Media Part One Online Advertorial Content China Brief Jamestown Foundation Retrieved April 18 2021 Mattis Peter August 18 2015 A Guide to Chinese Intelligence Operations War on the Rocks Retrieved October 27 2020 Lampton David 2001 The Making of Chinese Foreign and Security Policy in the Era of Reform 1978 2000 1978 2000 Stanford University Press ISBN 978 0 8047 4056 2 The Economist Chinese whispers Not believing what they read in the papers China s leaders commission their own Archived October 12 2010 at the Wayback Machine June 19 2010 p 43 解密中国特色的 内参 直抵政治局 能量巨大 Archived January 28 2018 at the Wayback Machine Sohu Hong Junhao 2011 From the World s Largest Propaganda Machine to a Multipurposed Global News Agency Factors in and Implications of Xinhua s Transformation Since 1978 Political Communication 28 3 377 393 doi 10 1080 10584609 2011 572487 S2CID 143208781 The Long History of United Front Activity in Hong Kong Archived January 29 2016 at the Wayback Machine Hong Kong Journal Cindy Yik yi Chu July 2011 Poet diplomat Zhou Nan takes aim at Occupy Central Archived October 22 2015 at the Wayback Machine South China Morning Post June 16 2014 a b Faligot Roger May 2019 Chinese Spies From Chairman Mao to Xi Jinping Oxford University Press pp 192 276 ISBN 978 1 78738 096 7 OCLC 1099591263 China s ex proxy in Hong Kong fired for betrayal Archived May 10 2017 at the Wayback Machine United Press International February 22 1991 Jiang Enzhu on Renaming Xinhua Hong Kong Branch People s Daily Online Beijing Central Committee of the Communist Party of China January 17 2000 Archived from the original on October 10 2017 Retrieved May 15 2017 New office building of Xinhua Middle East regional bureau opens in Cairo Archived November 20 2008 at the Wayback Machine 2005 11 26 Xinhua the world s biggest propaganda agency Reporters Without Borders September 30 2005 Retrieved June 15 2020 Xinhua China s news agency and propaganda tool Hindustan Times July 25 2016 Archived from the original on August 17 2017 Retrieved August 17 2017 Q amp A Our credibility is doubted to a certain degree Archived October 23 2012 at the Wayback Machine Times of India September 28 2007 Fish Isaac Stone Dokoupil Tony September 3 2010 Is China s Xinhua the Future of Journalism Newsweek Archived from the original on September 4 2010 Retrieved September 5 2010 Quake coverage testing China s media credibility Archived June 4 2009 at the Wayback Machine Radio Australia May 16 2008 Quake Moves Xinhua Past Propaganda Archived November 22 2008 at the Wayback Machine Newser May 13 2008 China to spend billions to boost media credibility Archived June 3 2009 at the Wayback Machine Radio86 March 10 2009 Commentary Biased Media Reports Reveal Credibility Crisis Archived October 18 2012 at the Wayback Machine Xinhua March 26 2008 Barboza David May 16 2008 China CNN Apologizes Over Tibet Comments The New York Times Archived from the original on July 23 2016 Retrieved February 23 2017 Spencer Richard March 28 2008 Bias over Tibet cuts both ways The Sunday Telegraph London England Archived from the original on September 16 2011 Retrieved September 5 2010 Li Jinquan amp Lee Chin Chuan 2000 Power Money and Media Communication Patterns and Bureaucratic Control in Cultural China p 298 Northwestern University Press ISBN 978 0 8101 1787 7 Kemp Brian Xinhua under the microscope The Dechert case CBC News Archived from the original on May 3 2020 Carlson Kathryn Blaze August 22 2012 China s state run news agency being used to monitor critics in Canada reporter National Post Archived from the original on February 16 2013 Retrieved February 14 2018 Reporter says Chinese news agency asked him to spy Canadian Broadcasting Corporation The Canadian Press August 22 2012 Archived from the original on August 23 2012 Retrieved August 22 2012 Green Justin August 24 2012 Journalist Or Spy Xinhua Doesn t Distinguish The Daily Beast Retrieved October 27 2020 Blanchfield Mike Mark Bourrie Xinhua Chinese News Agency Tried To Get Me To Spy HuffPost Archived from the original on February 9 2018 Retrieved February 14 2018 Bourrie Mark THE EX FILES Journalist Mark Bourrie s behind the scenes account of his two years in the employ of Xinhua Ottawa Magazine Archived from the original on September 24 2015 Retrieved February 14 2018 Wu Nan Xinhua editor found dead inside newsroom in apparent suicide South China Morning Post Archived from the original on February 15 2018 Retrieved February 14 2018 7 Sins of India China s bizarre video attack over border dispute NewsComAu Archived from the original on September 6 2017 Retrieved August 17 2017 Chinese media mocks India with racist video on Doklam standoff Archived from the original on September 10 2017 Retrieved August 17 2017 Linder Alex August 17 2017 WATCH Xinhua attacks India with racist propaganda video on Doklam border dispute Shanghaiist Archived from the original on August 20 2017 Retrieved August 17 2017 Chandran Nyshka August 17 2017 Chinese media Xinhua mocks Indians and PM Narendra Modi s policies in racist video Archived from the original on August 17 2017 Retrieved August 17 2017 Chandran Nyshka August 17 2017 Chinese media Xinhua mocks Indians and PM Narendra Modi s policies in racist video CNBC Archived from the original on August 17 2017 Retrieved September 6 2017 The Follower Factory The New York Times January 27 2018 Archived from the original on January 28 2018 Retrieved January 28 2018 Lakshmanan Ravie August 19 2019 China is paying Twitter to publish propaganda against Hong Kong protesters The Next Web Archived from the original on August 20 2019 Retrieved August 21 2019 Rogin Josh December 24 2018 Congress demands answers on AP s relationship with Chinese state media The Washington Post Archived from the original on December 26 2018 Retrieved December 27 2018 Kao Jeff Li Mia Shuang March 26 2020 How China Built a Twitter Propaganda Machine Then Let It Loose on Coronavirus ProPublica Archived from the original on March 30 2020 Retrieved March 31 2020 Dodds Laurence April 5 2020 China floods Facebook with undeclared coronavirus propaganda ads blaming Trump The Telegraph ISSN 0307 1235 Archived from the original on April 6 2020 Retrieved April 7 2020 Zhong Raymond Krolik Aaron Mozur Paul Bergman Ronen Wong Edward June 8 2020 Behind China s Twitter Campaign a Murky Supporting Chorus The New York Times ISSN 0362 4331 Retrieved June 9 2020 External links EditWikimedia Commons has media related to Xinhua News Agency Official website in Chinese Xinhua News in English Retrieved from https en wikipedia org w index php title Xinhua News Agency amp oldid 1052803801, wikipedia, wiki, book,

books

, library,

article

, read, download, free, free download, mp3, video, mp4, 3gp, jpg, jpeg, gif, png, picture, music, song, movie, book, game, games.